tisdag 23 januari 2018

23/1 - Melbourne Zoo

Den tjugotredje var det dags att lämna tillbaka hyrbilen. Efter att ha tankat och tvättat den (oj vad vuxen jag kände mig i de ögonblicken!) åkte vi till flygplatsen som låg i närheten av var vi bodde och där den skulle återlämnas. Sedan tog vi oss efter några om och men (det finns rum för förbättring av kollektivtrafiken mellan flygplatsen och city!) till Melbourne Zoo. Det var roligt att gå runt bland djuren, jag kan inte ens minnas när jag gick på djurpark sist. I vanliga fall brukar jag ofta tycka synd om djuren, men här tycker jag verkligen att det gick att se hur de har ansträngt sig för att de ska må så bra som möjligt. Vi stannade ett bra tag vid både känguruna och elefanterna och spenderade nästan 20 minuter i reptilhuset, men dagens höjdpunkt för oss båda var det lilla näbbdjuret som nöjt simmade runt i sin inhängnad. Den rörde sig nästan som den dansade, med volter och piruetter och allt. Mycket underhållande! Vi stannade kvar i djurparken till de stängde, sedan åkte vi tillbaka till hotellet och förberedde morgondagens flygresa till Alice Springs. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar