tisdag 23 januari 2018

18/1 - Stranddag och surfing

Den artonde tog vi sovmorgon och vaknade inte förens efter nio. Efter en lugn morgon tog vi oss till stranden. Jag kom på att jag inte packat med mig några vettiga strandtofflor och köpte ett par flip-flops som jag avskydde redan efter ett par steg men som tyvärr var oumbärliga i sanden. Vi läste i skuggan av några träd i ett par timmar till ljudet av vågorna innan det var dags för vår surflektion. Vi tog oss till mötesplatsen och fick låna våtdräkter och brädor och hade en kortare genomgång om den grundläggande tekniken som krävs när man surfar. Sedan var det bara att ge sig ut i vågorna! Ska börja med att säga att vattnet vi var i gick som mest upp till mellangärdet och att vågorna förmodligen skulle ha fått en professionell surfare att skratta. Men trots dessa goda förutsättningar var det förbenat svårt att stanna kvar på brädan, även med instruktörens hjälp. Efter ett dussintal kallsup lyckades jag i alla fall ta mig till en hukande position, vilket sågs som dagens triumf i mina ögon. Drygt två timmar senare drog vi upp brädorna ur vattnet, lyckliga och helt utmattade. Vi stapplade tillbaka till hotellet och lagade en grym middag (ugnsbakade rotfrukter med färska örter från vandrarhemmets trädgård).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar