tisdag 23 januari 2018

13/1 - Blackheath och Mount Victoria

Sista dagen i Blue Mountains tog vi bilen till två av de närliggande byarna, Blackheath och Mount Victoria. Utan någon färdig plan bestämde vi oss för att följa skyltningarna och se vart de ledde oss. Vi hittade flera fina utkiksplatser innan vi av en slump stötte på en vandringsslinga som det stod skulle ta ca 4 timmar som vi beslutade oss för att gå. Vägen gick bland annat genom vad som lite skämtsamts kallas ”The Grand Canyon”, som precis som det verkliga Grand Canyon är en djup flodbädd med höga klippor på båda sidor, dock med mycket mer grön växtlighet. Den här turen tyckte åtminstone jag var den tuffaste av de tre vi åtog oss - de sista 40-50 minuterna var det i princip rak uppförsbacke i kombination med trappor. Men som belöning fick vi också se en av de mest spektakulära utsikterna dittills. Efteråt var vi båda rätt slut, så vi bestämde oss för att åka hem trots att det inte var så sent och ta en lugn kväll. Kvällen innan hade jag upptäckt att det går att se Downton Abbey på Netflix i Australien, så fast besluten att dra Vilija med mig ner i serieträsket fick jag henne att börja kolla. Nu när jag skriver det här har vi just börjat på säsong tre (jag ser om serien med henne), så mission accomplished antar jag? :P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar