måndag 2 mars 2015

Månadssammanfattning - Februari 2015


Jag har läst pinsamt lite den här månaden, men jag skyller det på att skolan dragit i gång på allvar igen. En bok och fyra seriealbum, det är verkligen tråkigt. Men nu är jag taggad att läsa i mars, jag har en del bokreafynd som jag är nyfiken på och även en del hyllvärmare som skulle vara roliga att ta tag i.

Lästa böcker:


  '


Påbörjad:




  • Me Before You - Jojo Moyes
  • Månen tur och retur del 1 - Hergé
  • Månen tur och retur del 2 - Hergé
  • Faraos cigarrer - Hergé
  • Blå lotus - Hergé

  • Steglistan - Donna Tartt 


Tintin-albumen är omläsningar och gamla favoriter för mig. Jag har tänkt att jag ska läsa om alla under året eftersom att det har gått flera år sedan jag läste dem sist. Me Before You var en riktigt mysig feel-good som passade bra under min lässvacka.

---

Filmer jag har sett:

 


  • The Imitation Game (Andra gången jag såg den) 
  • Juno
  • Night at The Museum - Secret of the Tomb
  • The Truman Show
  • I Love you Phillip Morris
---

Tv-serier jag har sett:




  • Downton Abbey - Säsong 1-4 
  • Glee - Säsong 6
  • Modern Family - Säsong 6
Jag håller på att kolla om alla säsonger av Downton Abbey, och under februari såg jag de första fyra. Det är verkligen en av mina favoritserier, och jag kan kolla på den nästan hur länge som helst utan att bli uttråkad. Glee är inne på sin sjätte och sista säsong, och nu är det bara fyra avsnitt kvar innan det är slut. Hittills tycker jag att säsongen hör till de allra starkaste, och därför har jag lite blandade känslor inför finalen. Modern Family är också inne på sin sjätte säsong, och det är precis lika underhållande som vanligt, den serien har verkligen hållit på sin kvalitet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar